34 میلیون نفر مشمول یاری معیشتی کرونا هستند

به گزارش جعبه مهر، سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا با اشاره به اینکه همچنان 34 میلیون نفر مشمول دریافت یاری معیشت کرونا هستند، گفت: اطلاعات این افراد رصد می گردد، بنابراین نیازی به ثبت نام درسامانه یا مراجعه حضوری وجود ندارد.

34 میلیون نفر مشمول یاری معیشتی کرونا هستند

به گزارش خبرنگاران از مهر، حسین میرزایی در مورد مشمولان این طرح گفت: کسانی که تا به امروز مشمول طرح حمایت معیشتی بوده اند، در اولویت بالاتری برای دریافت بسته حمایت معیشتی قرار می گیرند و در مجموع 34 میلیون نفر، این یاری معیشت را دریافت می نمایند.

وی ادامه داد: اگر اعتبار بیشتری به این طرح اختصاص داده گردد، ما نیز می توانیم تعداد بیشتری را شناسایی و به مشمولان اضافه کنیم.

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا اضافه کرد: در حال حاضر 8 میلیون و 900 هزار نفر از مشمولان، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و 25 میلیون نفر دیگر، افرادی هستند که حقوق ثابت ندارند و میزان دریافت حقوقی تمامی اعضای خانواده آنها کمتر از حداقل حقوق (یک میلیون و 910 هزار نفر) است.

وی در پاسخ به این سؤال که افرادی مانند کارگران ساختمانی که 10 ماه است بیکار هستند و فقط یک نفر در خانواده شان بیمه پرداز است، آیا مشمول این طرح می گردد یا خیر؟ گفت: مشمولان طرح معیشتی کرونا باید چند شرط را داشته باشند که یکی از آنها فاقد درآمد ثابت، بیمه پردازی، بیمه خویش فرما و درآمد کمتر از حداقل حقوق است به همین دلیل کارگرانی که بیکار باشند اما یک نفر از اعضای خانواده شان تحت پوشش بیمه باشد، از این یاری معیشت برخوردار نمی گردد.

میرزایی بیان نمود: در صورتی که اعتبار بیشتری به ما تخصیص دهند، می توانیم افراد جدیدی را مانند این کارگران تحت پوشش قرار دهیم اما در حال حاضر همان 34 میلیون نفر قبل مشمول طرح یاری معیشتی کرونا هستند.

وی تأکید کرد: افراد احتیاج نیست به هیچ سامانه ای پیامک دهند یا به سایتی برای ثبت نام مراجعه نمایند چرا که ما اطلاعات تمامی آنها را داریم.

میرزایی گفت: در این فرآیند مکانیزمی برای اعتراض و مراجعه حضوری در نظر گرفته نشده به همین دلیل به ادارات استانی نیز برای اعتراض مراجعه نگردد.

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا گفت: افرادی که هر ماه یاری معیشتی کرونا را دریافت می نمایند، اطلاعات آنها از سوی وزارت رفاه مدام رصد می گردد به همین دلیل سامانه ای برای ثبت نام مجدد احتیاج نیست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8697

به "34 میلیون نفر مشمول یاری معیشتی کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "34 میلیون نفر مشمول یاری معیشتی کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید