چطور در عرض یک ساعت برنامه سفر به هر کجا را بریزیم؟

به گزارش جعبه مهر، همه سفر دوست دارند. چه کسی از سفر بدش می آید؟ سفر ما را با فرهنگ ها و انسان های جدید آشنا می نماید. اما مانند هر فعالیت انسانی دیگر، سفر نیز به برنامه ریزی قبلی احتیاج دارد. البته برنامه ریزی برای سفر، فعالیت مفرح و شیرینی است، مگر اینکه وقتی برای سفر نداشته باشیم. برنامه ریزی برای سفر، بیش از آنچه اغلب مردم فکر می نمایند احتیاج به صرف زمان و انرژی دارد. می بایست مهارت های تحقیقی خود را به کار انداخته و بهترین استفاده را از آنها ببرید.گاهی اوقات هیچ چیز بهتر از تجربه نمی تواند شما را در این راستا یاری کند و پاسخ سوالاتتان را بدهد. از سوی دیگر با ایتنرنت پر است از اطلاعات در خصوص سفر که با یک کلیک می توان به آنها دست پیدا کرد و ما می توانیم سریعا پاسخ سوالاتی که در خصوص جاهای مختلف داریم را پیدا کنیم. البته شما دوستان از بین این همه وبسایت ترجیح داده اید وبسایت خبرنگاران را مطالعه کنید. بنابراین نفسی عمیق بکشید، تا با هم ببینیم که چطور می توان تنها در عرض یک ساعت برای سفر به دور جهان برنامه ریزی کرد.

چطور در عرض یک ساعت برنامه سفر به هر کجا را بریزیم؟

اول مکان را انتخاب کنید: 10 دقیقه زمان

درست است، 10 دقیقه برای انتخاب مکان مورد نظر از بین 193 کشور مختلف. شاید زمان کمی باشد اما اگر از وبسایت مسافرتی Kayak Explore بهره ببرید به این نتیجه می رسید که چندان هم زمان کمی نیست. کافی است مبدا (مثلا تهران تا سائو پائولو)، زمان سفر و بودجه ای که دارید را مشخص کنید. حتی می توانید جزییاتی نظیر حداکثر زمان پرواز و آب و هوا در مقصد مورد نظر را دریابید.

شاید از آن دسته از افراد باشید که برایشان این چیزها مهم نیست و همواره و در همه وقت می توانند به هر نقطه از دنیا سفر نمایند. اگر اینطور است شاید تنها موردی که باید آنالیز کنید هزینه پرواز باشد. یکی دو تا از ارزانترین و جذاب ترین گزینه ها را انتخاب کنید و در گوگل سرچ کنید. سپس اسم آن کشور یا پایتختش را در فیسبوک تایپ کنید، و سپس صفحه را پایین بیاورید تا عکس های دوستانتان یا افرادی که در آن کشور هستند ظاهر گردد. سپس می توانید پیامی برای انها بفرستید و ببینید که حال و اوضاعشان در آن کشور چگونه است و آیا به آنها خوش می گذرد یا نه.

یک شگرد دیگر این است که اگر حساب اینستاگرام دارید، می توانید کنار کشور مورد نظرتان هشتگ بزنید (مثلا #Croatia) و سپس جدیدترین عکس ها از آن کشور را مشاهده کنید. وقتی که مکان مورد نظر را برای سفر انتخاب کردید، پرواز را در تب دیگر نگه دارید تا نکات بعدی را که احتمال نظرتان را بسته به چند متغیر دیگر عوض می نماید با هم آنالیز کنیم.

شرایط ویزا را آنالیز کنید: 5 دقیقه زمان

حتما می دانید که به جز معدودی از کشورها نظیر ترکیه، ارمنستان و آذربایجان، باید برای سفر به کشورهای دیگر ویزا دریافت کرد. از آنجا که در اینترنت اطلاعات در این زمینه زیاد است، بعد از سفارت کشور مورد نظر ، ما به شما توصیه می کنیم در این رابطه از کارشناسان خبرنگاران مشاوره بگیرید، و سپس پرواز خود را رزور کنید.

آب و هوا را آنالیز کنید: 2 دقیقه زمان

این کار خیلی سریع، مثل رعد و برق در یک صبح زیبای بهاری، انجام می گردد. البته هیجان زده نشوید. ما درک می کنیم که سفر خیلی هیجان انگیز است اما لازم نیست دست و پای خودتان را گم کنید. پس نفس عمیق بکشید. سرچ کنید و ببینید که در تاریخ مورد نظر برای پروازتان ، آب و هوای آن منطقه/کشور چطور است. هیچ چیز بدتر از این نیست که در بهار برای سفر به سوئد تدارک دیده باشید، و وقای به آنجا برسید ببینید که برف/باران می بارد و شما متاسفانه لباس گرم با خود نیاورده اید. البته سوئد را مثال زدیم، چرا که سوئد ، مخصوصا در اواخر بهار معمولا هوای معتدل و خوبی دارد. اما اگر بخواهید به نقاطی سفر کنید که آب و هوای خشک یا بارانی و مرطوب خاصی دارد (مثل غرب و شرق آفریقا یا جنوب شرقی آسیا) یا بخواهید به کشورهایی سفر کنید که از فرط محبوبیت پر از جهانگرد هستند و سفر را ناخوشایند می نمایند (مثل فلورانس ایتالیا در تابستان) آنالیز آب و هوا بسیار اهمیت می یابد. آنالیز آب و هوا کاری است که به راحتی و سرعت می توان با یک گوگل ساده آن را انجام داد.

آب و هوای کانادا

حتما از شرایط اسکان خود اطمینان یابید : 15 دقیقه زمان

البته اگر با تورهای مسافرتی به سفر می روید نیازی به نگرانی در این زمینه ندارید و هتل ها از قبل برایتان رزور شده اند. ممکن است هم هست که در خانه خانواده و اقوام، دوستان و آشنایان بخواهید بمانید. اما اگر تنها سفر می کنید، و هیچ کسی هم در کشور مورد شما را نمی شناسد، می توانید هاستل ها را در نظر بگیرید. هاستل ها، نوعی مسفرخانه ارزان قیمت هستند (که به ویژه در کشورهای اروپایی یافت می شوند) که در آنها با مسافران و جهانگرد های دیگر هم اتاق می شوید. ممکن است این نکات شما را به وحشت بیندازند اما واقعا ارزشش را دارد آن را امتحان کنید. اسکان در کانادا

رزور کنید: 15 دقیقه زمان

تبریک می گوییم! شما تا اینجا توانسته اید پیش نیازهای سفر را انجام بدهید و حالا برای رزور کردن سفر خود آماده هستید. برای رزور پروازها ما kayak.com را پیشنهاد می کنیم. وقتی که پرواز را رزور کردید، محل اسکان خود را هم مشخص نموده و آن را رزور کنید. در این مورد هم می توانید Hostelworld و AirBnb را در نظر بگیرید. البته اگر هم به دنبال هتل هستید، TripAdvisor گزینه مناسبی است و در آنجا نقد و آنالیز های خوبی از هتل ها صورت گرفته و ورابط خوبی برای رزرو هتل ها در عرض چند دقیقه هست.

چند احتیاط در زمینه مسائل اقتصادی: 13 دقیقه

حالا که همه کارها را انجام داده اید باید چند نکته در زمینه مسایل اقتصادی را هم رعایت کنید. حتما با بانک خود تماس بگیرید و به انها بگویید که چه زمان و به کجا سفر می کنید. با این کار دیگر نگران این نیستید که در فرودگاه کشور مورد نظر، برای برداشت از وجه نقد از خودپرداز ، سیستم محافظتی بانک ، کارت اعتباری شما را از کار بیندازد و نتوانید پول برداشت کنید.

همچنیبن محض احتیاط حدود یک میلیون تومان وجه نقد با خود برای هر سفر که می روید همراه داشته باشید، حتی اگر آن سفر دو روز طول بکشد. چرا که ممکن است نتوانید از خودپردازها بهره ببرید، یا در محل مورد نظر خودپردازی وجود نداشته باشد یا به هر ترتیب کارت اعتباری شما را نپذیرند. بنابراین وجه نقد/اسکناس را همراه خود داشته باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6233

به "چطور در عرض یک ساعت برنامه سفر به هر کجا را بریزیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در عرض یک ساعت برنامه سفر به هر کجا را بریزیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید