چرا لقب بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا برازنده پمپئو است؟

به گزارش جعبه مهر، تسنیم نوشت:اگر به اقدامات پمپئو قبل و بعد از شیوع ویروس کرونا نگاهی بیاندازیم، در می یابیم که لقب بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا کاملاً برازنده اوست.

چرا لقب بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا برازنده پمپئو است؟

به گزارش رادیو بین المللی چین، روزنامه واشنگتن پست چندی پیش با انتشار تفسیری درباره مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا او را شدیداً مورد انتقاد قرار داد: می توان گفت او بدترین وزیر خارجه آمریکا پس از جنگ جهانی دوم بوده.... اما کارهای او در زمان شیوع کرونا موجب شده او بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا تبدیل شود. اگر به اقدامات پمپئو قبل و بعد از شیوع کرونا نگاهی بیاندازیم، لقب بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا کاملاً برازنده اوست.

در تاریخ آمریکا وزرای خارجه برجسته ای وجود داشته اند برای نمونه، توماس جفرسون یکی از بنیانگذاران آمریکا، هنری کیسینجر که در برقراری روابط سیاسی میان چین و آمریکا نقشی تاریخی داشت و بسکمک چهره های دیگر اما از دو سال پیش که پمپئو از ریاست سیا به عنوان وزیر خارجه آمریکا انتخاب شده تمام شهرت همتایان پیشین خود را از بین برد.

پمپئو فردی است دروغگو و فریبکار که به رفتار اشتباه خود افتخار می کند و باعث شده دیپلماسی آمریکا با رهبری او از جهت عادی خود منحرف شود. روابط آمریکا با کشورهای بزرگ مانند چین و روسیه پیوسته تیره تر می شود و شکاف میان واشنگتن و همپیمانان غربی نیز عمیق تر می شود.

برخی از تحلیلگران خاطر نشان می کنند که پمپئو از یک سو همسویی و همراهی نزدیک با رئیس جمهور آمریکا از خود نشان می دهد و از سوی دیگر بارها حرف های تند علیه چین می زند، هدفش جمع آوری سرمایه سیاسی برای رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا است.

بعد از شیوع ویروس کرونا، پمپئو با تمام نیرو به سیاه نمایی و انگ زدن به چین پرداخت، بارها در عرصه های بین المللی، کرونا را ویروس ووهان نامید، حزب حاکم و نظام سیاسی چین را تهدید زمان خواند ، همچنین قصد داشت ویروس ووهان را در بیانیه وزرای خارجه گروه هفت نیز بگنجاند. رفتارهای پومپئو به مردم نشان داد که شیوع کرونا آنقدر فاجعه بار نیست که تلاش او برای رسیدن به منافع شخصی و سیاسی خود.

در حقیقت پمپئو نه تنها چین را هدف قرار داد بلکه بارها کشورهایی مانند روسیه و ایران را متهم به اقدام علیه دولت آمریکا کرد اما همانطور که در تفسیر واشنگتن پست هم دیده می شود، هنگامیکه 80 میلیون ایرانی برای دریافت کمک های انسان محبت آمیز با مشکل روبرو بودند، پمپئو و همفکرانش نه تنها فراخوان کشورهای غربی از جمله انگلستان را برای کاهش تحریم ها نادیده دریافتد بلکه شیوع کرونا را راهی برای تشدید فشار حداکثری به ایران تلقی کردند که این اقدام باعث جان باختن بسکمک از مردم بیگناه شد و البته ریاکاری آمریکا که با وجود تبلیغات انسان محبت آمیز اینگونه رفتار می کند را به جهان نشان داد.

در حال حاضر موارد قطعی ابتلا به کرونا در سراسر جهان از مرز یک میلیون و 200 هزار نفر گذشته است. خود آمریکا با 330هزار مورد قطعی در صدر جهان واقع شده است اما پمپئو همچنان در حال دروغ پردازی وسیاهنمایی درباره چین و تلاش برای رسیدن به منافع سیاسی و شخصی خود از این طریق است و با به بازی دریافت جان مردم آمریکا مانع شکل گیری همکاری جهانی برای مقابله با کرونا می شود.

ارزیابی سیاست ورزی پمپئو نشان می دهد که او یکی از ضعیف ترین وزرای خارجه آمریکا در طول تاریخ است که همچنان بر تداوم رفتارهای زشت خود نیز اصرار می ورزد.

310311

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5596

به "چرا لقب بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا برازنده پمپئو است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا لقب بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا برازنده پمپئو است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید