مسئولین با سیاست های مقطعی شان در اداره سینما بلاتکلیف اند، سینما را تا ثبات کرونا باید تعطیل کرد

به گزارش جعبه مهر، تهیه کننده سینما گفت: سالن هایی سینما را باید تا برطرف ویروس کرونا و لااقل ثبات شرایط ناشی از این ویروس بسته نگه داشت. سیاست های مقطعی کنونی برای اداره سینما جواب نخواهد داد.

مسئولین با سیاست های مقطعی شان در اداره سینما بلاتکلیف اند، سینما را تا ثبات کرونا باید تعطیل کرد

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، در شرایط کرونایی و کسادی رو به تعطیلی مراکز هنری، همچنان بعضی هنرمندان در کوشش هستند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی، کمی این فضا را گرم نگه دارند. به همین دلیل حمایت ها و برنامه های وزارت ارشاد از هنرمندان محل بحث و نقد قرار گرفته است.گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران میخواهد در قالب پرونده ای ضمن مصاحبه با اهالی فرهنگ و هنر، عملکرد وزارت ارشاد در این زمینه را ارزیابی کند.

سیدامیر سید زاده، تهیه نماینده سینما درباره این موضوع به خبرنگار خبرنگاران گفت: شرایط کنونی سینمای ایران ثبات ندارد، بنابراین نمی توان روی تصمیمات و خصوصا اکران آن حساب جدی و مطمئنی باز کرد.

در دوره کرونا رغبتی برای سینمارفتن نمی ماند

وی با بیان اینکه سالن های سینما می تواند محلی برای شیوع بیشتر کرونا باشد، شرح داد: این امر بدیهی است که سینما محل تجمع مخاطبی است که در یک محیط سربسته دورهم جمع می شوند و خب این خود استعدادی برای انتقال ویروس خواهد بود.

تهیه نماینده فیلم سینمایی تعارض اضافه کرد: با این شرایط مگر راهکاری هم وجود دارد که بتوان افراد مشکوک به این ویروس را پیدا کرد؟ راهکاری برای این قضیه وجود ندارد و سینماها نیز به این تجهیزات احتمالی مجهز نیستند.

سیدزاده در عین حال تأکید داشت: حتی ساخت فیلم خوب باکیفیت برای اکران در سینما نیز معلق مانده و محصول باکیفیتی که بتوان صاحب آن را راضی به اکران کرد، کم است. پس رغبتی برای سینمارفتن نمی ماند.

سینما را تا ثبات این بیماری باید تعطیل کرد

وی در عین حال تأکید کرد: در شرایط کرونایی حتی مسئولین فرهنگی ما نیز در تصمیم گیری و معین شرایط و اداره سینما بلاتکلیف هستند. این سیاست های مقطعی برای اداره سینما جواب نخواهد داد.

این تهیه نماینده ادامه داد: باید با شیوع کرونا از ابتدا سالن های سینما را برای مدتی تعطیل نمایند. این تعطیلی هم تا پیدا شدن واکسن و لااقل ثبات شرایط کرونا و حتی برطرف مناسب آن ادامه یابد.

سیدزاده اعتقاد داشت: اینکه یک روز سالن ها را باز کنیم و یک روز دیگر ببندیم؛ مسئله ای از مخاطب هم حل نمی کند. همین الان به سالن ها بروید و ببینید چند نفر برای تماشای فیلم می آیند؟ سینما را نمی توان برای دو سه نفر بازگذاشت. بهترین راه همین تعطیلی موقت تا برطرف این ویروس است.

4143/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7191

به "مسئولین با سیاست های مقطعی شان در اداره سینما بلاتکلیف اند، سینما را تا ثبات کرونا باید تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولین با سیاست های مقطعی شان در اداره سینما بلاتکلیف اند، سینما را تا ثبات کرونا باید تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید