محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2020

به گزارش جعبه مهر، در سال 2020 بحران کرونا کسب وکارهای زیادی را دچار مشکل کرد و شرکت اپل هم برای تولید انبوه محصولات جدید خود با مسائل زیادی روبرو شد. به همین خاطر نسل جدید آیفون بسیار دیرتر از زمان همیشگی به دست کاربران رسیدند. اما در هر صورت اپل در این سال بار دیگر پیروز شده محصولات پرفروشی را راهی بازار کند و البته می توان انتقادهایی هم در رابطه با عملکرد اپل در سال 2020 مطرح نمود. در ادامه به محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2020 می پردازیم.

محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2020

برنده: آیفون SE 2020

آیفون SE 2020 در اوایل 2020 معرفی شد و خیلی زود توجه گسترده کاربران را جلب کرد. اپل برای تولید این گوشی از بسیاری از قطعات آیفون 8 استفاده کرده است. همچنین مانند آیفون XR از دوربین 12 مگاپیکسلی بهره می برد و تراشه سری آیفون 11 یعنی A13 درون آن تعبیه شده است و در نهایت به عنوان یک گوشی با قیمت زیر 400 دلار در قفسه فروشگاه ها قرار گرفته است.

برنده: آیفون 12

آیفون 12 یک جانشین عالی برای برای آیفون 11 محسوب می شود. این گوشی برخلاف نسل قبلی از نمایشگر اولد بهره می برد، حاشیه های نمایشگر آن اندکی کاهش پیدا کرده و لبه های نمایشگر کاملا تخت شده، دوربین اصلی بهتر شده و از همه مهم تر قیمت آن تفاوت زیادی با آیفون 11 ندارد. اگرچه در نگاه اول این گوشی ارتقای پر زرق وبرقی محسوب نمی شود، ولی تجربه کاربری بسیار خوبی را به ارمغان می آورد.

بازنده: آیفون 12 پرو

اگرچه آیفون 12 یکی از بهترین محصولات اپل در سال 2020 محسوب می شود، اما از طرف دیگر آیفون 12 پرو با توجه به قیمت بالاتری که دارد ارزش چندان بیشتری را ارائه نمی کند. این گوشی نسبت به آیفون 12 از 2 گیگابایت حافظه رم بیشتر، دوربین تله فوتو با زوم 2 برابری، بدنه نسبتا بهتر و حافظه پایه بیشتر بهره می برد ولی در نهایت 200 دلار گران تر است. به همین خاطر روی هم رفته خرید آیفون 12 انتخاب منطقی تری محسوب می شود.

برنده: آیفون 12 پرو مکس

آیفون 12 پرو مکس گران ترین و بهترین گوشی اپل به حساب می آید و طبق گزارش ها با استقبال خریداران هم روبرو شده است. این گوشی از بزرگترین سنسور دوربین در بین آیفون ها بهره می برد و همچنین به لطف سیستم لرزشگیر سنسور و دوربین زوم نسبتا بهتر، جذابیت بیشتری برای کاربران دارد. همچنین نباید نمایشگر غول پیکر آن را از قلم بیندازیم.

بازنده: شارژر مگ سیف

اپل آهن رباهای بسیار کوچکی در پنل پشتی گوشی های سری آیفون 12 تعبیه کرده که اتصال برخی وسایل جانبی مانند کیف پول یا شارژر بی سیم به این گوشی ها را امکان پذیر می کند. اگرچه شارژر مگ سیف هنوز در اول راه قرار گرفته است، اما برخی گزارش ها خبر از این می دهند که این شارژر خیلی راحت از پنل پشتی جدا می شود که این خبر خوبی برای یک محصول 60 دلاری نیست. روی هم رفته اگرچه اپل تا حد زیادی بر روی نکات مثبت این محصول مانور داده، اما زیاد جلب توجه نگرفته است و عمدتا به چشم یک محصول جانبی گران قیمت و نه چندان مفید دیده می شود.

  • اپل در سال 2020 چه تغییرات پنهانی در محصولاتش ایجاد کرد؟

برنده: اپل واچ SE

به نظر می رسد اپل بالاخره به این نتیجه رسیده که بخش زیادی از کاربران طرفدار محصولات جذاب ولی مقرون به صرفه هستند و در نتیجه اپل در سال 2020 ساعت هوشمند اپل واچ SE را راهی بازار کرده است. این محصول از بسیاری از ویژگی های نسل ششم اپل واچ بهره می برد ولی با قیمت پایه 280 دلار به دست کاربران می رسد.

برنده: آیفون 12 مینی

اپل سازنده بهترین گوشی جمع وجور سال 2020 است. آیفون 12 مینی نسبت به دیگر گوشی های جمع وجور اندازه بسیار کوچکتری دارد و سبک تر است. در عین حال، این گوشی از ویژگی های بسیار جذابی مانند نمایشگر اولد، تراشه قدرتمند A14، سیستم تشخیص چهره فیس آی دی، دو دوربین عالی، امکان مقاومت در برابر نفوذ آب، شارژ بی سیم، اسپیکرهای استریو و دیگر ویژگی های حائز اهمیت بهره می برد.

بازنده: ایرپادز مکس

بعد از مدت ها انتظار، اپل مدتی قبل از اولین هدفون دورگوشی خود به نام ایرپادز مکس رونمایی کرد و روی هم رفته کیفیت صدای فوق العاده ای را ارائه می کند و در زمینه حذف صدای محیط هم حرف زیادی برای گفتن دارد. اما این محصول با قیمت 550 دلار راهی بازار شده است. این یعنی کاربران فقط با هزینه کردن 50 دلار بیشتر می توانند دو هدفون فوق العاده سونی 1000-XM4 (300 دلار) و بوز 700 (300 دلار) را خریداری کنند.

برنده: تراشه M1

در نهایت باید به نخستین تراشه ساخت اپل برای کامپوترهای مک اشاره کنیم. اپل چند ماه قبل از دو مدل مک بوک و یک مک مینی مبتنی بر تراشه M1 رونمایی کرد که اساسا نسخه قوی تر تراشه A14 به کار رفته در سری آیفون 12 محسوب می شود. این تراشه به لطف عملکرد فوق العاده و مصرف انرژی پایین، به صورت گسترده ای جلب توجه کرده است.

  • محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2020

منبع: GSM Arena

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8782

به "محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید