فشار سناتورهای آمریکا به بایدن برای برگزاری کنفرانس یاری به یمن

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، گروهی متشکل از سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات از وزارت خارجه آمریکا درخواست کردند تا یاری کنندگان بین المللی را برای کاهش به بحران انسانی در یمن و جبران کمبود یاری های اقتصادی ترغیب کند.

فشار سناتورهای آمریکا به بایدن برای برگزاری کنفرانس یاری به یمن

این سناتورها در نامه ای به آنتونتی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نوشتند: حدود 50 هزار یمنی در شرایط شبیه قحطی و پنج میلیون نفر دیگر در وضعی وخیم تر زندگی می نمایند. جامعه بین المللی بر خلاف سال 2018 تا به امروز نتوانسته است با این چالش مقابله نموده و منابع اقتصادی قوی به منظور جلوگیری از این فاجعه را تامین کند.

در این نامه که توسط کریس مورفی و جین شیهان سناتورهای دموکرات و تاد یانگ و جف موران سناتورهای جمهوریخواه نگاشته شده، آمده است که سازمان ملل متعهد شده بود که در سال 2020 حدود 3.4 میلیارد دلار برای این مساله یاری کند اما تا به امروز تنها 50 درصد آن تامین شده است. سال جاری نیز فقط 34 درصد تعهدات اقتصادی تامین شده است.

این سناتورها با اشاره به اینکه سوئیس و سوئد خواهان برگزاری کنفرانس دیگری برای یاری به یمن شده اند، از بلینکن خواستند تا تامین نمایندگان اقتصادی عظیم را برای تحقیق این امر ترغیب کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10055

به "فشار سناتورهای آمریکا به بایدن برای برگزاری کنفرانس یاری به یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار سناتورهای آمریکا به بایدن برای برگزاری کنفرانس یاری به یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید