سفر هوشمند خانوادگی؛ پیشنهاد گردشگری ایران

به گزارش جعبه مهر، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پیشنهاد ایران برای گردشگری در دوره کرونا به کشورهای سازمان همکاری های اسلامی، سفر هوشمند خانوادگی مبتنی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی بود.

سفر هوشمند خانوادگی؛ پیشنهاد گردشگری ایران

محمد قاسمی با اعلام این خبر گفت: ایران در وبینار تاثیر کووید - 19 بر گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی تمرکز بر سفرهای داخلی و خانوادگی را اعلام کرد. که البته منظور از این طرح، سفرهای دسته جمعی و اقامت در هر مکانی نیست.

در این وبینار ایران اعلام کرد در شرایطی که تقریبا تمام حرفه ها مشغول فعالیت هستند نمی توان از فعالان بخش گردشگری خواست فعالیت نداشته باشند و باید چراغ گردشگری را برای بازگشت شرایط عادی روشن نگاه داشت. همچنین اگر در این دوره گردشگری داخلی تقویت شود، ازسرگیری گردشگری خارجی نیز راحت تر میسر می شود.

قاسمی با بیان این که در دوره شیوع کرونا سبب محدودیت در سفرهای خارجی شده و می توان به سمت تقویت سفرهای داخلی برویم، افزود: پیشنهاد ایران سفرهای هوشمند است که با رعایت شیوه نامه بهداشتی و در چارچوب خانواده باشد. زیرا فرد در منزل کنار اعضای خانواده اش زندگی می کند و بنابراین در صورت سلامت آنها، امکان ابتلا به کرونا وجود ندارد چون با فرد دیگری تماس ندارند.

وی افزود: در این گونه سفرها توصیه می شود خانواده به مراکز اقامتی، سفر کنند که تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی باشد که موظف به رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند؛ زیرا اقامت در مراکزی که زیر نظر و نظارت میراث فرهنگی نباشد ممکن است محیطی برای انتقال بیماری باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دنیای سفر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6765

به "سفر هوشمند خانوادگی؛ پیشنهاد گردشگری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر هوشمند خانوادگی؛ پیشنهاد گردشگری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید