سرخابی ها 14 میلیارد تومان بدهکارند، پارکینگ طبقاتی برای آزادی

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، در ادامه نشست های مدیران ورزش کشور که از ابتدای هفته دولت و به منظور تشریح اقدامات اجرا شده در نهادهای مربوطه آغاز شد، امروز سه شنبه نشست مربوط به حسن کریمی مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برگزار گشت.

سرخابی ها 14 میلیارد تومان بدهکارند، پارکینگ طبقاتی برای آزادی

وی در آغاز این نشست با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و تبریک هفته وحدت و یادآوری تاسیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در سال 78 گفت: از سال 83 از سوی دولت مسئولیت پروژه های عمرانی به ما واگذار شد.

اضافه شدن یک میلیون متر مربع به فضای ورزش

کریمی ادامه داد: تا سرانجام سال 92 تعداد 296 پروژه توسط شرکت توسعه به بهره برداری رسید و بدین ترتیب بیش از یک میلیون متر مربع به فضای ورزش اضافه شد. از سال 92 تا به امروز هم 101 پروژه کامل شده است و امروز هم 9 پروژه آماده افتتاح به مناسبت هفته دولت است. تا سرانجام سال هم 24 پروژه دیگر افتتاح می شود. تلاش داریم تا سرانجام عمر دولت هم 27 پروژه دیگر را به بهره برداری برسانیم.

استادیوم بانوان غیبرطرفال مانده است

مدیرعامل شرمت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در ادامه گزارشی از شرایط پروژه های افتتاح شده و ویژگی های آنها ارائه و یاد آور شد: 2 پروژه به دلیل مسائل اعتباری غیبرطرفال مانده که یکی از آنها مجموعه 40 هزار نفری آزادی (ویژه بانوان) است.

استادیوم آزادی را بازسازی کردیم

کریمی در مورد بحث نگهداری اماکن ورزشی گفت: طی دو سال گذشته استادیوم آزادی را بازسازی کردیم، به مواردی مانند نصب گیت، ساماندهی خرید بلیت و ... پرداختیم طوریکه برخلاف گذشته تماشاگران امروز می توانند بدون مسئله ای بلیت خود را خریداری کرده و در صندلی معین شده خود مستقر شوند.

وی همچنین اشاره ای به شرایط استادیوم های انقلاب، شیرودی و کشوری داشت و گزارشی از اقدامات اجرا شده پیرامون این سه مجموعه ورزشی را ارائه کرد.

پروژه های فوتبالی بدون استفاده

مشاور وزیر ورزش در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته می شود بعضا استادیوم ها به صورت صوری افتتاح می شوند در حالیکه قابلیت استفاده کامل از آنها وجود ندارد، گفت: در ارتباط با استادیوم های فوتبال با توجه به سیاست گذاری وزیر کارها پیش رفته است. من نمی خواهم پروژه هایی را زیر سوال ببرم اما قبلا پروژه هایی داشتیم که اصلا فوتبال ندارند. مثلا استادیوم هایی داریم که اصلا در آنها فوتبال و تماشاچی نیست.

هیچ پروژه ای ناقص افتتاح نشده است

کریمی ادامه داد: وقتی استانی فوتبال ندارد، نمی توان پارکینگ 5 هزار نفری داشت. پروژه ها صوری نبوده است بلکه ظرفیت ها تغییر کرده است. اینکه می گویند بعضا پروژه ها بدون آب و برق و گاز افتتاح می شوند هم درست نیست. هیچ وقت پروژه ای ناقص افتتاح نشده است.

پرسش در مورد بلیت فروشی سرخابی ها

بحث بلیت فروشی دیدارهای پرسپولیس و استقلال در استادیوم آزادی، سهم سرخابی ها از این اقدام در لیگ نوزدهم و اینکه چرا با وجود اجاره آزادی به پرسپولیس و استقلال بازهم در مورد بلیت فروشی مسئولیت با نهادی غیر از این دو باشگاه است؟ و اینکه آیا این اجازه کامل اجرا شده یا به صورت مشروط؟ دیگر پرسش خبرنگاران بود که کریمی در مورد آن شرح داد.

واگذاری بلیت فروشی به باشگاه ها

وی در این زمینه گفت: ما رسالتی برای بلیت فروشی نداریم، فقط ساختار بلیت فروشی الکترونیک را طراحی کردیم تا تماشاگران با عبور از گیت ها بدون مشکل روی صندلی بنشینند. تا نیم فصل مسئولیت بلیت فروشی را خودمان متقبل شدیم تا اگر مسئله ای وجود داشت آن را شناسایی و برطرف کنیم. قرار بود از نیم فصل دوم مسئولیت بلیت فروشی با خود باشگاه ها باشد که ظاهرا به بخش خصوصی واگذار شد، البته این مسئله همزمان شد با شیوع کرونا و لغو بازی ها، بعد از آن هم مسابقات بدون تماشاگر برگزار شد.

فصل آینده هیچ مسئولیتی نداریم

مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تاکید کرد که این شرکت برای لیگ آینده فوتبال هیچ مسئولیت و برنامه ای برای بلیت فروشی ندارد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در ادامه در مورد پرسشی که در رابطه با استادیوم آزادی، شرایط پارکینگ های این مجموعه و برنامه هایی که فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری در این زمینه داشته، شرح داد.

پارکینگ طبقاتی برای استادیوم آزادی

مجموعه آزادی در سالی ساخته شده که جمعیت ایران 35 میلیون بوده، اما الان به بیش از 80 میلیون نفر رسیده ایم. ما اجازه نمی دهیم پارکینگ ها محدود شود و تبدیل به ساختمان شود. به دنبال ساخت پارکینگ طبقاتی در آزادی هستیم تا مسائل حل شود. بخش هایی از مجموعه ورزشی آزادی تبدیل به زباله دان شده بود و ما آن بخش ها را تمیز کرده و در اختیار فدراسیون ها قرار دادیم. تنها راه نجات مجموعه آزادی، پارکینگ طبقاتی است و ما هم نباشیم، نفر بعدی باید برای حل مسائل این مار را انجام بدهد.

پیست دیزین نیاز به رسیدگی دارد

وی در مورد پیست دیزین و مسایل مربوط به آن گفت: در سال های گذشته از این پیست بهر برداری شد اما کمتر به آن رسیدگی شد، این پیست خیلی زیاد فرسوده شد طوریکه سال 87 واقعا امکان بهره برداری از آن نبود، با یک کار جهادی مجوز آن را گرفتیم. در کل شرایط دیزین طوری است که باید خیلی سریع به آن رسیدگی شود.

واگذاری دو پیست به بخش خصوصی

وی با اشاره به نشستی که امروز با سازمان خصوصی سازی در رابطه با پیست دیزین و شمشک برگزار شد، شرح داد: قبلا بحث واگذاری این دو پیست بود اما در نشست امروز آنها به ترتیب برای 15 و 10 سال از فهرست واگذاری خارج شدند. قبلا چون قصد واگذاری بود، پیست به فدراسیون واگذار شد اما حالا طی مزایده به بخش خصوصی واگذار می شوند. احتمالا واگذاری برای مدت 3 سال است.

بدهی 14 میلیارد تومانی استقلال و پرسپولیس

حسن کریمی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگاران در رابطه با اجاره بهای استادیوم آزادی برای پرسپولیس و استقلال در لیگ نوزدهم، رقم مصوب 150 میلیون تومانی و اینکه قرار بود این رقم با توجه به بحران کرونا تغییر کند، گفت: سرخابی ها در مجموع 14 میلیارد تومان به ما بدهکار هستند، هر یک از دو باشگاه 7 میلیارد بدهی دارند. البته از لیگ نوزدهم بدهی ندارند چرا که سیستم بلت فروشی داشتیم و سهم خود را بر داشتیم. بعد از کرونا هم به خاطر مسائل ایجاد شده تعامل لازم را داشتیم. به همین دلیل این طور مصوب شد برای سه ماه اجاره ای نگیریم. در نهایت هم به این جمع بندی رسیدیم که برای یک نیم فصل به خاطر کرونا اجاره ای نگیریم.

خسارت 80 میلیارد تومانی به شرکت

کریمی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگاران که در رابطه با خسارت مالی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در ایام کرونا مطرح شد، گفت: تا تیرماه و طبق برآورد اجرا شده 40 میلیارد تومان خسارت داشتیم، البته هنوز هم خیلی از فعالیت ها رونق نگرفته و کماکان خسارت می دهیم. ما فقط ماهانه 4 میلیارد تومان از مجموعه انقلاب درآمدزایی داشتیم که به خاطر لغو خیلی از فعالیت ها کاهش زیادی داشته است. پیش بینی شده که تا سرانجام سال مجموع خسارت شرکت توسعه به 80 میلیارد تومان برسد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7251

به "سرخابی ها 14 میلیارد تومان بدهکارند، پارکینگ طبقاتی برای آزادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرخابی ها 14 میلیارد تومان بدهکارند، پارکینگ طبقاتی برای آزادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید