رنگ کردن مو در بارداری خطرناک است؟

به گزارش جعبه مهر، بلاگ کرفس/ رنگ کردن مو در بارداری دغدغۀ بسیاری از زنان باردار است. بعضی از پزشکان معتقدند که مواد شیمیایی موجود در رنگ مو می تواند به وسیله پوست سر جذب گردد و خطرهایی را برای جنین ایجاد کند، در حالی که بعضی دیگر از پزشکان معقتدند که میزان جذب مواد به وسیله رنگ مو توسط پوست سر به قدری نیست که بتواند آسیبی به جنین برساند. با این حال، بهتر است برای جلوگیری از هر نوع نگرانی در سه ماهۀ اول از رنگ کردن مو پرهیز کنید و در به دستور پزشک خود در این رابطه اعتماد کنید. در این مطلب می توانید با خطرهای رنگ مو های شیمیایی و راه های امن تر برای رنگ کردن مو در دوران بارداری آشنا شوید

رنگ کردن مو در بارداری خطرناک است؟

چطور با کمترین آسیب ممکن، از رنگ کردن مو در بارداری لذت ببریم؟

برای خانم ها مهم است که احساس خوبی در دوران بارداری به خودشان داشته باشند. به همین دلیل، در خصوص رنگ کردن مو در دوران بارداری بهتر است به نظر پزشک خود احترام بگذاید و مطابق آن عمل کنید. در هر صورت، بهتر است در سه ماهۀ اول بارداری که جنین در حال شکل دریافت است و آسیب پذیری بیشتری دارد، برای جلوگیری از احتمال بروز هر مسئله ای یا از رنگ کردن مو ها پرهیز کنید یا راه های امن تری را برای رنگ کردن مو انتخاب کنید.

استفاده از رنگ مو در دوران بارداری ممانعتی ندارد، البته تحت شرایطی خاص و با رعایت جوانب احتیاط. وقتی رنگ مو می گذارید، فقط مقدار اندکی از مواد شیمایی موجود در رنگ از راه پوست سر جذب خواهد شد. این مقدار اندک احتمال می رود که برای سلامت جنین ضرری نداشته باشد، اما احتیاط شرط عقل است. پس اگر به استفاده از رنگ مو در دوران بارداری اصرار دارید، حداقل جوانب احتیاط را رعایت کنید.

1. تا سه ماهه دوم بارداری صبر کنید

رشد مو در دوران بارداری کمی سریع تر است و به همین دلیل احتمالا به دفعات بیشتری برای رنگ کردن ریشه ها احتیاج خواهید داشت. بعضی کارشناسان معتقدند برای اینکه از ضررهای احتمالی رنگ کردن مو در بارداری بکاهید، بهتر است که از رنگ کردن موها در 12 هفته اول بارداری خودداری کنید و تا سه ماهه دوم منتظر بمانید؛ زیرا سرعت رشد و تکامل جنین در سه ماهه اول بالاست و باید در این مدت بسیار مراقب بود.

2. از روش های جایگزین بهره ببرید

اگر نگران ضررهای احتمالی رنگ های شیمیایی روی سلامت جنین تان هستید و می خواهید که علی رغم رنگ کردن موها کمتر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرید، شاید بهتر باشد که کل موهایتان را رنگ نکنید و برای اینکه رنگ مو مستقیما با پوست سرتان تماس نداشته باشد، به گزینه های ملایم تر دیگری مانند هایلایت فکر کنید.

3. از رنگ موهای مطمئن بهره ببرید

درست است که رنگ موهای دائمی نتیجه بهتری روی مو دارند، اما در دوران بارداری بهتر است که از رنگ موهای نیمه دائمی، فاقد آمونیاک و سفیدنماینده بهره ببرید. رنگ موهای نیمه دائمی ماندگاری بالایی ندارند، اما حداقل با استفاده از این رنگ موها به میزان کمتری در معرض مواد شیمیایی و سمی قرار خواهید گرفت و می توانید خاطرجمعی بیشتری داشته باشید. ازجمله سایر گزینه های مطمئن تر، می توان به رنگ کردن موها با مواد طبیعی و حنا اشاره نمود.

اگر تمایل دارید از مصرف رنگ های شیمیایی حاوی مواد خطرناک در دوران بارداری خودداری کنید و از طرفی نیز دوست دارید مو هایتان را رنگ کنید، می توانید از رنگ های گیاهی بهره ببرید. رنگ مو های گیاهی و همچنین بعضی از رنگ موهای شیمیایی بدون آمونیاک در بازار وجود دارد که می توانید از آنها بهره ببرید. پیش از خرید حتماً مواد تشکیل دهندۀ محصولات طبیعی و گیاهی انتخابی را آنالیز کنید. حنای خالص نیز از دیگر جایگزین های مناسب برای رنگ کردن مو در دوران بارداری است. باید به این نکته توجه کنید محصولات حنایی که در رنگ های دیگر عرضه می گردد یا خیلی سریع باعث رنگ دریافت مو می گردد، حنای خالص نیست و ممکن است حاوی مواد شیمیایی مصنوعی یا ترکیبات فلزی خطرناکی باشد. همچنین باید در خصوص استفاده از حنا بر روی پوست خود در دوران بارداری مراقب باشید.

مواد موجود در رنگ موهای شیمیایی مثل آمونیاک می تواند باعث تهوع، سوزش چشم و تحریک ریه ها گردد. پزشکان توصیه می نمایند اگر قصد استفاده از رنگ موهای شیمیایی در سه ماهۀ دوم یا سوم بارداری را دارید، برای کاهش خطرهای احتمالی این کار را در یک اتاق با تهویۀ مناسب و خوب انجام دهید. از دستکش بهره ببرید و اجازه ندهید مواد شیمیایی مدت زیادی روی سر شما باقی بماند. در سرانجام نیز موهای خود و کف سرتان را کامل بشویید. این کار میزان تماس شما با مواد شیمیایی را تاحد زیادی کم می نماید. به خاطر داشته باشید که هورمون های بارداری می تواند به طور طبیعی باعث تغییر در بافت مو یا تغییراتی در پوست شما گردد و ممکن است واکنش پوست و موی شما به رنگ کردن در دوران بارداری متفاوت باشد. بهتر است پیش از رنگ کردن مو، مقدار کمی از رنگ مو را روی دست یا پای خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید که حساسیتی به آن ندارید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7790

به "رنگ کردن مو در بارداری خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ کردن مو در بارداری خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید