خوزستان، رکوردار مصرف برق در کشور

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا) - سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور می گوید به علت وقوع دمای بالای 50 درجه در بیشتر شهرهای خوزستان و حتی ثبت دمای 52 درجه در بعضی شهرها در روز آدینه، رکورد مصرف برق در خوزستان شکسته شد.

خوزستان، رکوردار مصرف برق در کشور

کیومرث زمانی اظهار کرد: با وجود اینکه روز آدینه (11 تیرماه) یک روز تعطیل بود اما به علت وقوع دمای بالای 50 درجه در بیشتر شهرهای خوزستان و حتی ثبت دمای 52 درجه در بعضی شهرها، رکورد مصرف برق در خوزستان شکسته شد.

وی اضافه کرد: در روز آدینه مصرف برق استان خوزستان به 8 هزار و 141 مگاوات رسید که حدود 200 مگاوات بیشتر از رکورد قبلی بوده است.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت: در این روز در بیشتر منطقه ها با سوختن ترانس ها روبرو شدیم. اغلب تجهیزات ما تحت فشار سنگین مصرف بالای برق و تابش خورشید قرار دارند و دچار سانحه می شوند.

وی اضافه کرد: مردم تا حدی در مصرف برق رعایت نموده اند اما به علت افزایش دما، مصارف خانگی افزایش پیدا نموده است به گونه ای که رکورد مصرف برق در یک روز تعطیلی ادارات که حتی بسیاری از صنایع کوچک تعطیل بودند، شکسته شد.

زمانی گفت: انتظار می رود مردم نسبت به مدیریت بار به ویژه بار سرمایشی اهتمام جدی بورزند. در این شرایط، در روز شنبه تا حدی خاموشی ها جزئی بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10617

به "خوزستان، رکوردار مصرف برق در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوزستان، رکوردار مصرف برق در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید