خبرنگاران پیشگیری از کرونا به مرزبانان آستارا آموزش داده شد

به گزارش جعبه مهر، آستارا - خبرنگاران - کارگاه آموزش پیشگیری از بیماری کرونا با هدف ترویج فرهنگ خودمراقبتی، برای جمعی از مرزبانان آستارا برگزار گردید.

خبرنگاران پیشگیری از کرونا به مرزبانان آستارا آموزش داده شد

مسئول واحد بیماری های شبکه بهداشت و درمان آستارا روز یکشنبه در این کارگاه آموزشی در ستاد هنگ مرزی این شهرستان اظهار کرد: مرزبانان و نیروهای نظامی به دلیل ارتباط با اقشار مختلف مردم در معرض خطر بیماری قرار دارند و باید با خود مراقبتی از ابتلا به کرونا پیشگیری نمایند.

یاسر شیرزاد ادامه داد: توصیه های پیشگیری از کرونا به مسئولان دستگاه ها، مدیران دانشگاه ها، رانندگان، سرویس های مدارس و شرکت های تعاونی حمل و نقل ارائه شده است.

وی گفت: مردم باید دست های خود را به طور مستمر با آب و صابون شستشو دهند و از دست زدن به چشم، دهان و بینی پرهیز نمایند و در صورت مشاهده علائم شبیه سرماخوردگی و عفونت تنفسی، از رفت و آمد با وسایل حمل و نقل عمومی و حضور در اماکن خودداری نمایند.

وی اضافه نمود: ویروس کرونا به سرعت به وسیله قطرات تنفسی منتقل می گردد و تجمعات افراد در مکان های بسته، به سرعت شرایط را برای انتقال آن مساعد می کند.

مسئول واحد بیماری های شبکه بهداشت و درمان آستارا تب خفیف، سرفه خشک به مدت هفت تا 10 روز، تنگی نفس و مسائل ریوی ناگهانی را از نشانه های کرونا خاطرنشان کرد و بهترین راه کنترل آن را اطلاع رسانی صحیح و آموزش همگانی دانست.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد و نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه ننمایند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر از مرز آن تردد می نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4990

به "خبرنگاران پیشگیری از کرونا به مرزبانان آستارا آموزش داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیشگیری از کرونا به مرزبانان آستارا آموزش داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید