خبرنگاران نوید ورود تراموای هوشمند و بدون راننده به خیابان های شیراز

به گزارش جعبه مهر، شیراز- خبرنگاران- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: فناوری جدید تراموای هوشمند (ART) مزایای سامانه حمل و نقل اتوبوسی و ریلی را توامان دارد و برای راه اندازی این سامانه هوشمند در این کلانشهر، آنالیز های کارشناسی در این مورد در دستور کار قرار گرفته است.

خبرنگاران نوید ورود تراموای هوشمند و بدون راننده به خیابان های شیراز

مجتبی زوربخش، دوشنبه درنشست با اعضای کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز که بصورت وب کنفرانس برگزار گردید، افزود: تراموای هوشمند (ART)، ضمن اینکه یک سیستم حرکتی سریع به شمار می آید برای محیط زیست نیز سامانه ای سودمند است.

وی با اشاره به اینکه این سیستم حمل و نقل هوشمند با بهره گیری از سیستم های ارتباطی و انتقال دیتا برای نخستین بار در کشور چین رونمایی شد، بیان داشت: برای استفاده از این ناوگان حمل و نقلی درون شهری، نیازی به هیچ یک از زیرساخت های عمرانی هزینه بر و طولانی مدت نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: این تراموا هوشمند حدود 32 متر طول و قابلیت حمل 300 تا 500 مسافر با وزنی معادل 48 تن را دارد، حداکثر سرعت آن نیز 70 کیلومتر بر ساعت است و پس از 10 دقیقه شارژ باتری، تا 25 کیلومتر حرکت می نماید.

زوربخش، همچنین در بخش دیگری از مطالب خود گفت: با توجه به مزایای استفاده از فیبرنوری در زیر ساخت های مرکز کنترل ترافیک برای انتقال اطلاعات دوربین های نظارتی و ملزومات ترافیکی سطح شهر، با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز، در آینده نزدیک این مرکز از سامانه انتقال تصاویر و داده ها بر پایه فیبرنوری بهره مند خواهد شد.

وی افزود: استفاده از فیبرنوری، سرعت انتقال دیتا و تصاویر را افزایش و منفعت مالی را در درازمدت برای مجموعه شهرداری شیراز به همراه خواهد داشت.

استفاده از سامانه مکانیزه پرداخت و شناسایی خودرو در پارکینگ راهنمایی شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین اعلام کرد: اجرای سامانه مدیریت هوشمند و یکپارچه در پارکینگ های موجود در شهر شیراز، می تواند باعث تسهیل امور مدیریتی، راحتی شهروندان در استفاده از پارکینگ ها، مدیریت زمان برای آنها و همچنین موجب نظارت دقیق بر اجرای مصوبات و نرخ گذاری ها گردد.

زوربخش افزود: هم اینک پارکینگ راهنمایی شیراز به سامانه مکانیزه پرداخت و شناسایی اتوماتیک (اتوماتیک) ورود و خروج و همچنین حسگرها (سنسور) تشخیص پارک خودرو مجهز شده و در فاز بعد به سامانه مدیریت پارکینگ اینترنت اشیاء (IOT) نیز تجهیز خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6006

به "خبرنگاران نوید ورود تراموای هوشمند و بدون راننده به خیابان های شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نوید ورود تراموای هوشمند و بدون راننده به خیابان های شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید