خبرنگاران معاون وزیر صمت: تبدیل خودرو به کالای سرمایه ای، خوشایند نیست

به گزارش جعبه مهر، شیراز-خبرنگاران- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: هر چند تبدیل خودرو از حالت مصرفی به سرمایه ای صورت خوشایندی ندارد اما این رویه موجب افزایش تقاضا شده است.

خبرنگاران معاون وزیر صمت: تبدیل خودرو به کالای سرمایه ای، خوشایند نیست

عباس تابش، پنجشنبه در نشست کارگروه برطرف موانع فراوری در شیراز اضافه نمود: ظرف 2 سال گذشته در حوزه فراوری خودرو افزایش خوبی رقم خورده که آن را مدیون تلاش دست اندرکاران این صنعت هستیم.

وی ادامه داد: صنعت خودروسازی در این مقطع نسبت به سال های پیشین از شرایط بهتری برخوردار است و علاوه بر اهمیت نقش ایران خودرو سایپا، سایر خودروسازان با فراوری 20 درصدی در اولویت هستند.

تابش، رضایت مصرف کننده و رعایت استاندارهای لازم برای برندسازی را مهم توصیف کرد و گفت: افرادی هستند که در همین شرایط سخت تحریم و شیوع کرونا همچنان در زمینه صادرات فعال هستند و برای برندسازی در سطح بین المللی می کوشند.

رییس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و فراوریکنندگان کشور همچنین با اشاره به مسائل و کمبود اعتبار منابع فراوری، تامین این منابع به وسیله صادرکنندگان و متقاضیان تامین کننده مالی را ممکن دانست و گفت: با این وجود اولویت تهاتر را با خودروسازان گذاشته ایم تا از این طریق از هزینه های ثابت بکاهیم.

تابش، در بخش دیگری از سخنان خود بیان نمود: استان فارس را می توان مهد قالب سازی و قطعه سازی در زمینه صنعت خودرو دانست.

استاندار: ظرفیت های علمی فارس در خدمت توسعه صنعتی استان خواهد بود

استاندار فارس هم در این نشست بیان داشت: این استان در زمینه سرمایه گذاری صنعتی از تجارب موفقی برخوردار است و این موضوع زمینه ایجاد اطمینان برای گسترش سرمایه گذاری ها را مهیا می نماید.

عنایت الله رحیمی ادامه داد: فارس از قابلیت های خوبی برای فراوری خودروسازی برخوردار است و زنجیره قابل قبولی از قطعه سازی در این استان وجود دارد.

رحیمی، موفقیت در فراوری را نیازمند بازار مصرف مناسب دانست و گفت: استان فارس با وسعت زیاد و همسایگی با هشت استان که غلبه فرهنگی و تاریخی آن را را پذیرفته اند، زمینه افزایش مراودات تجاری و مالی را دارد و می تواند در زمینه فراوری و تقاضای مصرف فراوریات ایران خودرو یاری قابل توجهی کند.

استاندار فارس، با اشاره به اینکه فراوری خودرو در این استان برای شرکت ایران خودرو کاهش هزینه ها را به دنبال داشته، بیان نمود: این اتفاق سبب شده که بازار مصرف مطمئنی برای محصولات این شرکت ایجاد گردد.

رحیمی گفت: باید بکوشیم که خط کامل فراوری اتاق، قطعه سازی و خط رنگ در استان فارس راه اندازی گردد.

استاندار فارس، با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی های فراوری و قطع وابستگی در سال 98 در شیراز اضافه نمود: برپایی این نمایشگاه موجب عقد قراردادهای مختلفی در زمینه فراوریات صنعتی شد و چنانچه شاهد بهبود شرایط از نظر شیوع ویروس کرونا باشیم این نمایشگاه را در زمینه فراوری قطعات خودرو نیز می توان برپا کرد تا زمینه برای همکاری هرچه بهتر و بیشتر قطعه سازان و خودروسازان فراهم گردد.

استاندار فارس، بر لزوم اعطای استقلال بیشتر به شرکت ایران خودرو این استان در زمینه ثبت نام و فروش محصولات فراوریی تاکید و بیان نمود: مدیریت شرکت ایران خودرو فارس باید بتواند تصمیم گیری موثرتری در زمینه فراوری و فروش خودرو داشته باشد.

وی، با اشاره به توانمندی قطعه سازان فارس در زمینه تامین قطعات هواپیما، بالگرد و خودرو و فعالیت های گسترده ای که در این زمینه دارند، اضافه نمود: دانشگاه شیراز پشتوانه عظیمی برای پشتیبانی از صنعت خودرو سازی محسوب می گردد و استادان برجسته این دانشگاه به منظور تقویت شرکت های فراوری کننده می توانند همکاری های موثری داشته باشند.

رحیمی ادامه داد: از تمام اختیارات خود برای حمایت از قطعه سازان استان فارس استفاده خواهیم کرد و امیدواریم شرکت خودروسازی فارس در آینده، یک خودروی مشخص را از ابتدا تا سرانجام فراوری کند.

در ادامه این نشست، گواهینامه و تندیس طلایی ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان و فراوریکنندگان از سوی رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و فراوری کنندگان به واحدهای برتر فارس اهدا و همچنین یک تفاهم نامه همکاری نیز بین شرکت ایران خودرو و صنایع الکترونیک شیراز با هدف طراحی، توسعه، فراوری و تامین قطعات خودرو منعقد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8676

به "خبرنگاران معاون وزیر صمت: تبدیل خودرو به کالای سرمایه ای، خوشایند نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر صمت: تبدیل خودرو به کالای سرمایه ای، خوشایند نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید