خبرنگاران مدیر مجتمع مس : شرایط معیشتی شهربابک رو به رشد است

به گزارش جعبه مهر، کرمان - خبرنگاران - مدیر مجتمع مس شهربابک گفت: عملکرد مسئولان شهربابک هماهنگ با هم و شرایط شهرستان در همه زمینه ها از اقتصادی و معیشتی گرفته تا فرهنگی و اجتماعی روبه رشد و پیشرفت است.

خبرنگاران مدیر مجتمع مس : شرایط معیشتی شهربابک رو به رشد است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، حسین ابراهیمی نسب روز یکشنبه و در نشست خبری با اصحاب رسانه شهربابک ضمن تبریک دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: خبرنگاران در راستای وظایفشان می توانند در اعتلای شهرستان نقش موثری ایفا کنند.

وی به جایگاه اقتصادی بالای مس در شهرستان و کشور اشاره کرد و اضافه نمود: حدود پنج هزار نفر پرسنل به طور مستقیم دارند برای ما کار می کنند و اگر هر خانواده را سه یا چهار نفره فرض کنیم تقریبا بیش از 20 هزار نفر از جمعیت شهرستان به طور مستقیم با مس در ارتباطند و مس می تواند در این جامعه تاثیرگذار باشد.

ابراهیمی نسب با بیان اینکه شهربابک از قدیم انسان های فرهیخته و اهل مطالعه ای داشته است و این گواه ریشه داشتن دانش در این شهر است، شرح داد: چنین افرادی نگرش و خواسته های متفاوتی دارند که اگر این خواسته ها همگرا و همسو نشوند این خود به عنوان آسیب اجتماعی بروز می کند.

وی با اشاره به اینکه در شهربابک نقاط قوتی داریم که اگر خوب عمل نکند می تواند به نقاط ضعف تبدیل شود، بیان داشت: بر اساس هرم مازلو در جامعه ای که از لحاظ اقتصادی و دانش شرایط بهتری دارد مردم به سراغ نیازهای دیگری می فرایند و خواسته های بالاتری دارند که کار پیچیده می شود و دلیل این پیچیدگی نیز خواسته های متفاوت است.

ابراهیمی نسب تاکید کرد: اصحاب رسانه می توانند همه این تفاوت ها را به سمت جامعه ای همگرا و یک هدف واحد که پیشرفت در همه زمینه ای صنعتی، اجتماعی و فرهنگی است هدایت کنند.

مدیر مجتمع مس شهربابک اضافه نمود: در حال حاضر افراد بسکمک از طریق گوشی همراه خود و فضای مجازی اخبار را پیگیری می کنند و این وظیفه خبرنگار را سنگین می کند که اخبار درستی را منتشر کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همدلی بسیار خوبی در شهرستان وجود دارد که نقطه عطفی برای شهرستان است و امیدواریم ادامه دار باشد گفت: فضای شهرستان به سوی همگرایی رفته است و مسئولان از جمله کننده، امام جمعه، رئیس اداره اطلاعات، فرماندار، دادستان و عوامل بسکمک این همدلی را در شهرستان به وجود آورده اند.

ابراهیمی نسب بیان داشت: اختلاف سلیقه هایی همیشه وجود داشته و دارد، زیرا نمی توان انتظار داشت که افکار حتی دو نفر شبیه به هم باشد، و این تفاوت در افکار و دیدگاه می تواند باعث پیشرفت شود به این شرط که هدف مشخص باشد و ما دنبال تخریب یکدیگر نباشیم.

وی گفت: ما در قبال مسئولیت اجتماعی که داریم باید خدماتی ارائه دهیم و سعی مان بر این است که به شکلی عمل شود که بخشی از مسائل شهرستان را حل کنیم.

مدیر مجتمع مس شهربابک با اشاره به اینکه گاهی حرف هایی زده شده که به عمل منجر نشده و این ناامیدی را به جامعه تزریق کرده است، شرح داد: باید مدت ها عمل کنیم و کار انجام دهیم تا اعتماد به جامعه برشود و در این راستا رسانه ها می توانند در تحقق این امر بسیار موثر باشند تا امید به جامعه برشود و لازم است مسئولان هم به قولی که می دهند عمل کنند.

وی مطالبه گری را حق مردم و رسانه ها دانست و یادآور شد: جامعه ای تغییر می کند که مردم آن خواستار تغییر باشند اما مرز مطالبه گری باید درست رعایت شود و اخباری که به نفع جامعه نیست منتشر نشود.

ابراهیمی نسب به تخصصی شدن امور تاکید کرد و گفت: در موفقیت و یا عدم موفقیت یک مجموعه همه افراد مشغول در آن مجموعه موثرند.

وی همچنین به برخی از اقدامات و خدمات مجتمع مس در زمینه های ورزشی، فرهنگی، بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی اشاره کرد.

ابراهیمی نسب در خصوص فیروزه شهربابک نیز اضافه نمود: ما نقشه ای برای حفاری فیروزه در دسترس نداریم ولی سعی بر این است که فیروزه جمع آوری شود اما نمی توان برنامه مدونی برای آن داشت زیرا فیروزه عیارهای متفاوتی دارد و در مقایسه با مس ارزشمند نیست.

وی شرح داد: با توجه به اینکه فیروزه برای شهربابک برند شده، بازار بسیار خوبی می تواند باشد، باعث اشتغالزایی شده و به اقتصاد شهربابک کمک کند، پیگیر ساماندهی آن هستیم تا بهترین اتفاق برای فیروزه رقم بخورد و بیشترین ارزش اضافه نموده را برای شهرستان داشته باشد.

شهربابک در 240 کیلومتری کرمان واقع است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9555

به "خبرنگاران مدیر مجتمع مس : شرایط معیشتی شهربابک رو به رشد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیر مجتمع مس : شرایط معیشتی شهربابک رو به رشد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید