بحران بازار مرغ در کمین است؛ نرخ هر کیلو مرغ 24 هزار و 500 تومان

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا) - نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی اعلام کرد با توجه به مسائل تامین نهاده های دامی، مرغداران رغبتی به فراوری ندارند.

بحران بازار مرغ در کمین است؛ نرخ هر کیلو مرغ 24 هزار و 500 تومان

به گزارش خبرنگاران، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 17 هزار تا 17 هزار و 500 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 24 هزار تا 24 هزار و 500 تومان است.

وی اضافه نمود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می گردد که نوسان محسوسی در بازار مرغ رخ ندهد.

اسداله نژاد ادامه داد: بار ها به مسئولان دستگاه های دولتی هشدار دادیم که ثمره رویکرد غیرمنطقی در بحث تامین نهاده ها، بی رغبتی مرغداران به امر فراوری خواهد بود چرا که با افزایش هزینه ها، فراوری غیر مالی است.

به گفته این مقام مسئول، پیش بینی ها تا حدودی محقق شده به طوریکه کمبود فراوری، زمینه را برای افزایش قیمت در بازار ایجاد نموده است و با استمرار فرایند فعلی شرایط حاد تر خواهد شد چرا که فراوریکننده رغبتی به جوجه ریزی ندارد.

وی نرخ منطقی هر کیلو مرغ زنده را 17 هزار تا 17 هزار و 500 تومان خاطرنشان کرد و گفت: با تامین 40 درصد نهاده ها با نرخ مصوب، قیمت تمام شده فراوری در همین حد خواهد بود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: اتخاذ سیاست گذاری نادرست مسئولان منجر به ایجاد بحران در بازار مرغ خواهد شد.

اسداله نژاد در واکنش به تصویب نرخ 13 هزار تومانی کارگروه تنظیم بازار اعلام کرد: علی رغم تصویب نرخ 13 هزار تومانی به ازای هر کیلو مرغ زنده، اما هنوز به صورت رسمی اعلام نشده تا فشار بر فراوریکننده کاهش یابد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی نسبت به بحران شدید مرغ هشدار داد و گفت: بی توجهی مسئولان امر به بخش فراوری، تبعاتی همچون بحران شدید مرغ را در بر دارد که دولت باید جوابگو باشد چرا که سهل انگاری دولت این چالش را ایجاد نموده است.

وی با بیان اینکه بازار نهاده های دامی همچنان آشفته است، اضافه نمود: با توجه به تامین بخش عمده نهاده از بازار آزاد، فراوریکننده رغبتی به جوجه ریزی ندارد، این درحالی است که ستاد تنظیم بازار بی توجه به قیمت تمام شده فراوری، نرخ 13 هزار تومانی را برای هر کیلو مرغ مصوب نموده است که اگر این نرخ اصلاح نگردد، با بحران کمبود مرغ در سطح کشور روبرو خواهیم شد.

این مقام مسئول در خاتمه درباره آینده بازار مرغ توضیح داد: دولت با اتخاذ بعضی تدابیر باید مرغداران را به سمت جوجه ریزی سوق دهد، در غیر این صورت با چالش کمبود مرغ در سطح کشور روبرو خواهیم شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7829

به "بحران بازار مرغ در کمین است؛ نرخ هر کیلو مرغ 24 هزار و 500 تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران بازار مرغ در کمین است؛ نرخ هر کیلو مرغ 24 هزار و 500 تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید