آمریکا 8 شرکت را در ارتباط با ایران تحریم کرد

به گزارش جعبه مهر، وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم 8 شرکت در ارتباط با ایران اطلاع داد که بین این شرکت ها نام 4 شرکت غیرایرانی نیز دیده می گردد.

آمریکا 8 شرکت را در ارتباط با ایران تحریم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که نام 8 شرکت که به گفته این وزارتخانه با شرکت فولاد مبارکه در ارتباط هستند، به فهرست شرکت های تحت تحریم دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه داری آمریکاست، افزوده شده است.

بین این شرکت ها که از امروز نامشان به فهرست شرکت های تحت تحریم اوفک اضافه شده است، نام 4 شرکت ایران از جمله شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و 4 شرکت غیرایرانی که در امارات، آلمان و هنگ کنگ به ثبت رسیده اند دیده می گردد.

دولت آمریکا پیش از این در اواخر سال 2018 (آبان ماه 1397) شرکت فولاد مبارکه را که بزرگترین تولیدکننده فولاد در ایران به شمار می رود تحریم نموده بود و پس از آن نیز در اوایل ژانویه امسال میلادی (اواسط دی ماه) بعضی دیگر از شرکت های مهم فعال در صنعت فولاد و فلزات ایران از جمله فولاد صبا، فولاد هرمزگان، فولاد اصفهان، فولاد کاوه جنوب، فولاد آلیاژی ایران، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو، آهن و فولاد ارفع، شرکت آلومینیوم ایران، شرکت آلومینیوم المهدی، شرکت ملی مس ایران، فولاد خوزستان و شرکت آهن و فولاد غدیر را به فهرست شرکت های تحت تحریم خود افزوده بود.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت ماه سال 97 تحریم های مختلفی را علیه ایران وضع نموده است تا به زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

اگرچه تحریم های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک دنیای و صندوق بین المللی پول در گزارش های اخیر خود از تخلیه شدن اثر این تحریم ها سخن گفته اند.

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از چشم انداز اقتصاد دنیای، پیش بینی نموده است که ایران در امسال میلادی همانند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دنیا (اعم از درحال توسعه، نوظهور یا توسعه یافته) در امسال میلادی تحت تأثیر بحران دنیای کرونا رشد مالی منفی را تجربه خواهد نمود، اما نرخ رشد مالی ایران برای امسال میلادی 3.1 درصد پیش بینی شده است.

چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید نموده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده است و آمریکا گزینه های زیادی برای اعمال تحریم های بیشتر در اختیار ندارد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران حتی در روزهای اوج تحریم ها نیز بارها تأکید کردند که ایران هرگز مذاکره تحت فشار با دولتی را که به پیمان های قبلی خود پایبند نبوده است نخواهد پذیرفت.

.+

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6739

به "آمریکا 8 شرکت را در ارتباط با ایران تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 8 شرکت را در ارتباط با ایران تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید