آخرین خبرهای انتخاباتی آمریکا؛ شگفتی سازان چه کسانی بودند؟

به گزارش جعبه مهر، آخرین نتایج حاصل شده از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را می خوانید:

آخرین خبرهای انتخاباتی آمریکا؛ شگفتی سازان چه کسانی بودند؟

به گزارش خبرنگاران، روزنامه گاردین به مروز شرایط ایالت های سرنوشت ساز پرداخته که نتایج آن تا به این لحظه به توضیح زیر است:

آریزونا: 11 رای الکترال / آسوشیتدپرس و فاکس نیوز بایدن را برنده اعلام کردند اما بازی سیاسی هنوز ادامه دارد.بایدن 50.5 به 48.1 جلو است.

جورجیا: 16 رای الکترال/ ترامپ 49.6 و بایدن 49.1 / نتیجه قطعی امروز معلوم خواهد شد.

نوادا: 6 رای الکترال / نتیجه نامعلوم اما بایدن پیش است. اختلاف آرا 8000 است / نتیجه ظهر 5شنبه به وقت محلی معین خواهد شد.

کارولینای شمالی: 15 رای الکترال / ترامپ 50.1 به 48.7 جلوتر است.طبق قانون ایالت تا روز 12 نوامبر می توان انتظار آرای پستی را داشت.

پنسیلوانیا:20 رای الکترال / ترامپ جلو است / آرای مناطق دموکرات شمارش نشده است.

میشیگان: 16 رای الکترال / ستاد ترامپ شکایت رسمی با هدف توقف شمارش را مطرح نموده است. بایدن پیش است.

در ایالت نوادا، که یکی از ایالت های سرنوشت ساز در انتخابات آمریکا است، شمارش آرا در حالی ادامه دارد که اختلاف میان جو بایدن و دونالد ترامپ کمتر از یک درصد آرا است.

ستاد ترامپ در چندین ایالت دعاوی حقوقی شروع نموده و مدعی اتفاقات غیرمتعارف و تخلف شده است.

آرون فورد، دادستان کل نوادا، می گوید نگرانی چندانی از چنین ادعاهایی ندارد چرا که از دید نظام رای گیری در این ایالت وقتی بحث یک دعوای حقوقی علیه ما باش تقریبا رخنه ناپذیر است.

فورد پیش از این با توضیح فرایند شمارش آرا به بی بی سی گفته بود همه شواهد حاکی از آن است که دولت ایالتی در برگزاری یک انتخابات آزاد، ایمن و امن پیروز عمل نموده است.

او گفت شمارش آرا وقت گیر است برای اینکه تدابیر مختلفی برای پیشگیری از تقلب اندیشیده شده است.

فورد، که دموکرات است، هیاتی از ناظران هر دو حزب بر شمارش آرای پستی نظارت می نمایند و تدابیری چون تطبیق امضا و بارکدهای ویژه دارند تا در هر مرحله از شمارش آرا سلامت انتخابات را تضمین نمایند.

قرار است اعلام نتایج بعدی در نوادا پنج عصر به وقت گرینویچ (هشت و نیم شب به وقت تهران) باشد.

ناظران بین المللی انتخابات: هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد

ناظران بین المللی انتخابات بامداد پنجشنبه اعلام کردند که هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد و ادعاهای دونالد ترامپ بی اساس هستند.

اورسولا گاچک رئیس مأموریت ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما احساس می کنیم که این ادعاها مبنی بر تخلفات سیستمی در این انتخابات هیچ پایه محکمی ندارد.

گاچک در ادامه اضافه کرد: تیم نظارت انتخابات در ایالات متحده باقی خواهد ماند تا شمارش نهایی آرا و چالش های قانونی را مشاهده کند.

مایکل گئورگ دیپلمات سابق آلمانی که به عنوان هماهنگ نماینده ویژه مأموریت ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا خدمت می کرد گفت: ادعاهای بی اساس درباره کمبودهای سیستماتیک به ویژه توسط رئیس جمهور فعلی، از جمله در شب انتخابات، به اعتماد عمومی به نهادهای دموکراتیک آسیب می رساند.

70 درصد از رای دهندگان مسلمان آمریکا به بایدن رای دادند

براساس نظرسنجی پس از انتخابات که توسط شورای روابط اسلامی-آمریکایی انجام شده، به طرز بی سابقه ای بالغ بر 70 درصد از رای دهندگان مسلمان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه به نامزد دموکرات ها رای دادند. به گزارش روزنامه ایندیپندنت، شورای روابط اسلامی-آمریکایی که عظیم ترین سازمان مدافع حقوق مدنی مسلمانان آمریکاست عصر سه شنبه نتایج نظرسنجی پس از انتخابات ریاست جمهوری 2020 درخصوص میزان مشارکت رای دهندگان مسلمان را منتشر نموده و گفت: از 844 رای دهنده مسلمان ثبت نام شده 84 درصد اعلام کردند که در انتخابات 2020 شرکت کردند.

در این نظرسنجی آمده است: پنج درصد از شرکت نمایندگان در این نظرسنجی گفتند که در انتخابات شرکت نکردند در حالی که 11 درصد از پاسخ دادن به این پرسش امتناع کردند.براساس اسن نظرسنجی، از بین افرادی که در انتخابات شرکت کردند، 69 درصد گفتند که به جو بایدن، نامزد دموکرات ها در این انتخابات رای دادند در حالی که 17 درصد گفتند که به دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا از حزب جمهوری خواه رای داده اند.

شورای روابط اسلامی-آمریکایی تاکید نمود، این نتیجه بیانگر یک افزایش چهار درصدی در میزان حمایت ها ار ترامپ در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی است؛ زمانی که ترامپ 13 درصد از آرای رای دهندگان مسلمان را بدست آورده بود.

شگفتی سازان انتخابات چه کسانی بودند؟

برای نخستین بار در تاریخ آمریکا یک سناتور ترنس به مجلس سنای ایالتی دلاور راه یافته است. او یکی از سیاستمدارانی است که در انتخابات دیشب آمریکا تاریخ ساز شد. سارا مک براید که به عنوان سناتور ایالت دلاور انتخاب شده، بلندپایه ترین مقام منتخب ترنس جندر در تاریخ آمریکا تا امروز است. مک براید مدتی به عنوان کارآموز در دولت باراک اوباما کار نموده و در حال حاضر کرسی منطقه یک دلاور را در دست دارد که جمعیت آن اکثرا دموکرات هستند.

او پیروز شد روز سه شنبه، سوم نوامبر، استیو واشنگتن، نامزد جمهوری خواه فعلی منطقه خود را شکست دهد تا جانشین هریس مک داول، نماینده دموکرات گردد که از کرسی خود در کنگره کنار کشیده است. پیش از سارا مک براید هم تایلور اسمال در انتخابات مجلس ایالتی ورمونت و همچنین استفانی بایرز در انتخابات ایالتی کانزاس برنده شده بودند و نخستین ترنس های تاریخ ساز در عرصه سیاسی ایالت های خود شده بودند اما خانم مک براید نخستین ترنس جندری خواهد بود که به کنگره فدرال آمریکا در واشنگتن راه پیدا می نماید.

در ایالت جورجیا، مارجوری تیلور گرین که رسانه های آمریکا او را مدافع و حامی گروه کیو-انان معرفی می نمایند به کنگره راه یافته است.کیوانان جنبشی حاشیه ای و غیرمتعارف است که در فضای مجازی شدیدا سر و صدا نموده است، مخصوصا در ایالات متحده.

در کارولینای شمالی، مدیسون کاتورن، جوان ترین نماینده راه یافته به کنگره آمریکا شد. او که یک جمهوری خواه است متولد دهه 90 میلادی است و تنها 25 سال دارد.

او که با اتهام آزارجنسی در خلال کارزار انتخاباتی خود روبروست، همین ماه اوت گذشته 25 ساله شد تا به شرط سنی عضویت در کنگره برسد.

این جنبش در باور کانونی خود یک تئوری توطئه فراگیر و بی اساس دارد که می گوید دونالد ترامپ دارد مخفیانه با نخبگان شیطان پرستی که بچه ها را مورد آزار جنسی قرار می دهند و در دولت، بازار و رسانه ها رخنه نموده اند، می جنگد.

اما در ایالت آریزونا مارک کلی، فضانورد سابق و همسر گبی گیفورد، نماینده سابق کنگره که در جریان یک سوء قصد به سرش شلیک شد اما جان سالم به در برد، پیروز شد با شکست سناتور جمهوری خواه، خود را به عنوان جانشین کرسی خالی سناتور جان مک کین معرفی کند.

با وجود این، او نخستین فضانوردی نیست که به فضای سیاست وارد شده است. جان گلن، فرماندار سابق اوهایو که در سال 1974 به این پست برگزیده شد هم یکی از فضانوردان ناسا بود.

مارک کلی که یک برادر دوقلو به نام اسکات دارد 54 روزی به فضا سفر نموده است. برادر او هم یک فضانورد بازنشسته ناسا است.

کلی روز چهارشنبه با انتشار عکسی به همراه همسرش گبی گیفورد، از حامیان خود تشکر کرد و گفت علت ورود او به دنیای سیاست همسرش بوده است.

تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا به رغم همه گیری کرونا

شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد، این تظاهرات خودجوش و گسترده به رغم شیوع ویروس همه گیر کرونا که تا کنون منجر به جان باختن نزدیک به 240 هزار آمریکایی شده است، در فیلادلفیا، واشنگتن، لس آنجلس و نیویورک برگزار گردید و صدها نفر نیز به خیابان های منهتن آمدند تا اعتراض خود را به نتایج اعلام شده در بعضی ایالت ها نشان دهند.

بسیاری از شهفرایندان آمریکایی حامی جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، نیز خواهان آن شدند که آراء آن ها دزدیده نگردد.

یک شهفرایند آمریکایی گفت: می خواهم مطمئن شوم جوامع، شهرها و کشورمان بدانند که ما می خواهیم همه آرا شمارش گردد. با این روش است می توان تصور کرد دموکراسی در جریان است.

دختر جوانی گفت: منتظر چنین سناریویی بودیم. چند هفته است که ما برای برگزاری این تجمعات آماده هستیم؛ چرا که می دانستیم انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا با اعتراضاتی رو به رو خواهد شد. مطمئناً ما نگران دموکراسی کشورمان هستیم.

311311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8083

به "آخرین خبرهای انتخاباتی آمریکا؛ شگفتی سازان چه کسانی بودند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرهای انتخاباتی آمریکا؛ شگفتی سازان چه کسانی بودند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید